יום שלישי, 2 באפריל 2013

חלום: חלום הרהיטים


  א.החלום.
    אני מגיע הביתה ומגלה שריבה זרקה רהיטים שונים מהחלק הקדמי של הבית, מהסלון.
    אני מאד כועס - איך ריבה זורקת רהיטים מבלי לשאול אותי ?

  ב.פרשנות.
    הרהיטים בבית מסמלים את הבעיות בחיי.
    זריקת הרהיטים מסמלת החלטה של ריבה שנושאים מסויימים אינם בעייה. הרקע לחלום הוא שריבה
    אמרה ערב קודם שמשהו אינו בעייה, לא זכור לי מה.
    כביכול עלי לשמוח שיש פחות בעיות. מסתבר שהיחס שלי לבעיות דואלי. יש רצון להיפטר
    מהבעיות, אך יש גם רצון להשאיר אותם.
    יש חלק בתוכי שמעניין להציג שיש הרבה בעיות בחיי. נקרא לו בינתיים בשם "יצרן
    הבעיות".

  ג.התייחסות.
    החלום בעצם אומר שאילו היה רצון לזרוק את הרהיטים בחיי, לא היתה כל בעייה.
    יש בעיות בחיי, כיוון שאני מתנגד לזריקת האמונה שיש בעיות.

  ד.משקפי הבעיות - התפיסה המנטלית של בעיות.
    החלום מציג את התפיסה המנטלית של בעיות. לפי תפיסה זו, כל הבעיות מנטליות. יש
    בעיות רק כיוון שיש אמונה שיש בעיות. יש אינטרס להציג שיש בעיות, ולכן יש בעיות.
    אחת השאלות במשקפי הבעיות - האם הבעיות הן פיזיות או מנטליות ?
    התפיסה המנטלית אומרת שארוע חיצוני יתפרש כבעייה רק כתוצאה מהאמונה שלנו. יש
    בעייה רק כיוון שאני מאמין שארוע חיצוני מהווה בעייה. אילו האמונה היתה שונה, לא
    היתה כל בעייה.
    יש גם תפיסה פיזית של בעיות. בתפיסת בעיות זו, האמונה לא משחקת שום תפקיד.
    לבעיות קיום אובייקטיבי. כשם שיש שולחנות וכסאות, כך יש גם בעיות.

  ה.בעיות אקטואליות ובעיות פוטנציאליות.
    עוד 2 מושגים - בעיות אקטואליות ובעיות פוטנציאליות.
    הכוונה לבעיות שיש כרגע ולבעיות שעלולות להיות בעתיד.
    הרהיטים בחלק הקדמי של הבית, סלון הול ומטבח, מסמלים בעיות אקטואליות.
    הרהיטים בחלק האחורי של הבית, חדרי שינה, מסמלים בעיות פוטנציאליות. בחלום
    הרהיטים, נזרקים בעיות אקטואליות אך לא נזרקים בעיות פוטנציאליות. הנכון הוא
    להתייחס גם לבעיות פוטנציאליות.
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה