יום חמישי, 4 באפריל 2013

חלום: חלום המילואימניק


  א.החלום.
    אני בדרכי הביתה באוטובוס. כשאני רוצה לרדת מהאוטובוס, יש מילואימניק ענק שחוסם
    את דרכי.
    אני דוחף את המילואימניק. הוא יוצא אחרי מהאוטובוס, וכמעט מתפתח עימות.
    למזלי זה נגמר ללא אלימות.

  ב.פרשנות.
    אני בדרכי הביתה אל השלווה והנחלה.
    בחלומות שלי הבית תמיד מסמל את השלווה והנחלה. הרצון להגיע הביתה זה הרצון להגיע
    לשלווה ולנחלה.
    שרות מילואים זה הדימוי עם המשמעות ההפוכה. שרות מילואים מסמל את ההתגייסות שלי
    לצורך מציאת תשובות.
    מה שחוסם את דרכי אל השלווה והנחלה זה המילואימניק. המילואימניק מסמל את החלק
    שבי שרוצה להמשיך לרוץ אחר תשובות. הדימוי של מילואימניק אינו מיקרי. חלק זה שבי
    רוצה תמיד להתגייס לצורך מציאת תשובות.
    ראה - חלומות המילואים.
    אגב, המילואימניק מזכיר את הענק בחלום הענק.
    יש אצלי שתי אגנדות מנוגדות -
      1.הרצון לחזור הביתה לשלווה ולנחלה.
      2.האגנדה של מציאת תשובות.

  ג.התייחסות.
    1.המשקפיים בנושא שלוות הנפש.
      יש כאן משקפיים שלפיהם מה שמונע ממני להגיע לשלווה ולנחלה זה המילואימניק
      וההתגייסויות שלו לצורך האגנדה של מציאת תשובות. טענה זו חוזרת אצלי שוב ושוב
      לאורך השנים.
      כל השנים יש אצלי מאבק פנימי בין שתי האגנדות הסותרות הללו.
    2.מה באמת חוסם את דרכי הביתה לשלווה ולנחלה ?
      לכאורה, הבעיה היא רצון בעייתי - המלואימניק השמן.
       כאילו יש בתוכי ישות נפרדת, המילואימניק, עם אגנדה והתנהגות שהם בעייתיים ובניגוד לרצוני.
      האמת היא שמה שחוסם את דרכי זה הרצון שלי  למצוא תשובות.
      זה אני שנמנע מסיבות שונות להגיד "גמרתי", ובכך להגיע לשלווה ולנחלה.
      אין למילואימניק קיום עצמאי ונפרד ממני. הנפרדות מדומה. אין שתי ישויות נפרדות.
                             -----------

  נ.ב.
  א.חלומות אלה הפסיקו.
    בשנים האחרונות אני לא חולם יותר חלומות מסוג זה. הסיבה - בשנים האחרונות האגנדה של
    מציאת תשובות היא אגנדה לגיטימית, למרות המחירים בשלוות הנפש. אין אצלי יותר
    מאבק פנימי בנושא ההתגייסות למילואים.
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה